неделя, 1 май 2016 г.

Адриатическа приказка

Дойде и момента в който ще ви разкажа за моето кратко бягство от работа, задължения, познати места и изобщо от всичко.
Едно от любимите ми неща е да пътувам. Едва ли има дестинация която да не ми харесва. И така с една приятелка си харесахме тази година да посетим Черна Гора и Хърватска. В крайна сметка групата която се организирахме от нас двете се увеличи до осем души. Резервирах местата чрез агенция и на заветната дата 20.04.2016г. потеглихме. Но т.к. цялата ни одисея беше 5 дни, аз ще се постарая накратко да ви разкажа и покажа къде бяхме и какво видяхме.
След едно дълго 18-часово пътуване през едни красиви каньони и ждрела (за съжаление доста мръсни, защото черногорци си изхвърлят боклуците където им видят очите), най-сетне в полунощ пристигнахме в хотела в Будва, а там ни очакваше една миниатюрна вечеря. Хапнахме набързо и всеки се отправи към стаите си, за да си починем за утрешния тур. И така сутринта със свежи сили, закусили добре отпътувахме за Котор - крайбрежен град в югоизточната част на Черна гора. Намира се на "най-южния фиорд" или наричан още Бока Которска. Изключително красив залив, с разноцветни води, спокойни като езеро.

Котор е един от обектите на световното наследство на ЮНЕСКО, заради старото средиземноморско пристанище и впечатляващата градска стена ограждаща града и придаваща му форма на триъгълник.
Сградите се отличават със своята венецианска архитектура, улиците са като вълшебни лабиринти, които водят до красиви площадчета. На едно такова площадче открихме и катедралата "Свети Трифон", построена през 1166г.
Платихме си входната такса и влязохме вътре да разгледаме. Много запазено и подредено всичко и за мой късмет чувам музика от орган - една монахиня се упражняваше да свири, което придаде още по автентична атмосфера. Качих се и на втория етаж на катедралата, където има музей, а от там на тераската към площада. В момента в който се показвам на терасата и започват да бият камбаните на катедралата. Изобщо страхотно усещане. Но не може да стоя само там и за това тръгнахме да търсим прословутото им прошуто на пазара. Намерихме го доста бързо (е, как иначе) и продавача веднага започна да ни реже и да ни подава различни кашкавали, сирена, мръвчици.... просто така, да опитаме. Похапнахме ние и естествено си купихме прошуто - а то едно леко солено....идеално мезе за бира. Поразходихме се още малко и трябваше да тръгваме обратно за Будва.
В Будва също направихме кратка разходка в стария град и нащракахме няколко бързи снимки, защото вече бяхме гладни като вълци и търсехме къде да хапнем на спокойствие. След толкова много обикаляне и разглеждане се бяхме преситили и с удоволствие се прибрахме да отморим малко в хотела.
На следващия ден имаше организирано ходене до Дубровник. Честно да си призная цял един ден не ми стигна да разгледам всичко там на спокойствие. Надявам се да имам и втори шанс да го посетя. Хапнахме от прословутия им сладолед от черен шоколад. Признавам си, че не ни хареса изобщо, прехвален е доста. За това аз си купих сладолед със солен фъстък от една обикновена витрина на улицата и само мога да съжалявам, че тук нямаме такъв. Много интересен сладко-солен вкус, който не би се харесал на всеки обаче. Разходихме се и до остров Локрум с корабче, където 1 час обиколка изобщо не е достатъчна, но просто нямахме повече време за там. Много красив остров, обявен за национален парк, с ботаническа и зоологическа градина (малко е преувеличено според мен), където имаше няколко пауна и 2-3 зайчета. Там са снимане и доста от сцените за сериала "Игра на тронове", а също и прочутия трон се намираше там в една сграда.

След като се върнахме от острова решихме, че имаме сили и за една обиколка на стария град Дубровник по крепостните стени. Платихме си билетчето от 120 куни и се започна великото ходене. Отне ни около час и половина и то доста набързичко. Но пък гледките от там са страхотни. Няма как да го опиша и за това са снимките.
Естествено, след тази обиколка искахме само да се доберем до хотела и да седнем на терасата да пием по една биричка и да си почиваме. Все пак на следващия ден ни чакаше още обикаляне. Естествено станахме рано, хапнахме и потеглихме за Цетине - старата столица на Черна гора. Честно да си призная изобщо не ме впечатли. Направихме един бърз тегел по търговската улица, защото беше събота и странно, но музеите им не работеха. Спряхме се при ковача Богдан, който на момента гравира върху подкова каквото му кажеш. Много колоритен дядка, имаше желание да се снима със всички, слушаше си рок и си танцуваше докато работи. Погледахме малко и си тръгнахме, защото така или иначе започна лекичко да вали дъжд и ние решихме, че ще е по-безопасно в автобуса. След Цетине, отидохме до Тиват, за да разгледаме частното яхтено пристанище. Наистина впечатляващи яхти, които за съжаление не разрешават да се снимат. Има си един младеж, който обикаля пристанището с колело и се кара на туристите заели позиция за снимка. Общо взето, в Тиват няма какво друго да се види и за това се отправихме обратно към Будва, за кратка разходка и шопинг тур. Накупихме малко сувенирчета и се върнахме в хотела, за да си подготвим багажа, т.к. на сутринта трябваше да отпътуваме обратно за България.

Това беше моето кратко, но приятно приключение. Ако искате още
снимки или подробни да ви разкажа ми оставете коментар.
А вие ходили ли сте скоро на някое интересно място?