петък, 3 юни 2016 г.

Шоколадовите ми скалички

Здравейте,
за днес съм ви приготвила една изкушаваща публикация. Едно от любимите ми неща са сладкишите и изобщо всякакви домашни сладки нещица за похапване. Освен да си ги похапвам ми доставя удоволствие и сама да си ги приготвя. От доста време ги сънувах тези скалички и един ден след като колежката ми донесе купени от магазина, казах, че ще направя домашни и ще им занеса да опитат тях. Продуктите не са скъпи и рецептата е доста елементарна. Спомням си дори, че във една от детските ми готварски книжки я имаше. И така, купих необходимите продукти и запретнах ръкави. 

Имате нужда от: 
250 гр. бисквити "Роден край какао"
100 гр. смлени ядки (аз използвах орехи)
125 гр. масло
100 гр. шоколад
няколко лъжички топло мляко  или сметана
пудра захар на вкус
по желание аромат ванилия или ром

За глазурата:
100 гр. шоколад
100 мл. сметана (аз използвах прясно мляко "Верея")



За оформяне на тестото смесвате в подходяща купа бисквитите (смлени предварително на блендер), ядките (също смлени в блендер), мекото масло и шоколада разтопен на водна баня, пудра захар и аромат ванилия или ром (аз пропуснах да ги сложа, защото не исках да ми объркват вкуса). 

Всичко това се омесва на меко тесто и от него се оформят скаличките (или топчета). Нареждат се в поднос и се оставят в хладилника да се стегнат за около половин час. 
След това приготвяме глазурата като разтопяваме шоколада на водна баня и после добавяме малко мляко (така направих аз). Ако искате все пак да го направите по рецепта със сметаната, първо я загрявате на котлона до степен преди да кипне. Махате я от котлона и добавяте нарязания на ситно шоколад, след това разбърквате до получаване на хомогенна смес. С тази смес се заливат скаличките и се оставят още малко да стегне глазурата и така имате един бърз, лесен и вкусен десерт.


Надявам се днешната публикация да ви е харесала. Ще очаквам коментари, 
ако сте пробвали рецептата или имате някакви
препоръки да я подобря. :)




Няма коментари:

Публикуване на коментар